پیش‌بینی تداوم نزول قیمت اتریوم

اتریوم (ETH) همچنان تحت فشار فروش شدید قرار دارد و قیمت آن نسبت به سقف ماه مارس ۲۰۲۴، بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است. با توجه به اینکه اخیراً قیمت‌ این دارایی به زیر ۳ هزار دلار رسیده و تعداد فروشندگان آن افزایش یافته است، چشم‌انداز آینده قیمت نزولی به نظر می‌رسد.

یکی از تحلیلگران حوزه کریپتو به نام کریپتو ولف (CryptoWolf) خاطرنشان کرده که قیمت این ارز دیجیتال در داخل یک الگوی کنج نزولی در حال کاهش است. وی پیش‌بینی می‌کند که قیمت در ادامه تا حمایت کف الگو در ۲۷۰۰ دلار سقوط خواهد کرد.

ethereum-washout-to-2700-regulatory-pressure

کریپتو ولف معتقد است با توجه به احساسات موجود در بازار و نحوه عملکرد قیمت، نزول قیمت اتریوم ادامه‌دار خواهد بود.

در حال حاضر، اتریوم در سطح ۲۸۰۰ دلار از حمایتی قوی برخوردار است، اما همانطور که گفته شد، احتمال سقوط تا ۲۷۰۰ دلار بسیار بالا است. در صورت شکستن حمایت ۲۷۰۰ دلار نیز، احتمال سقوط قیمت اتریوم تا ۲۶۰۰ دلار و حتی ۲۲۰۰ دلار وجود دارد.

در این میان، رد درخواست شرکت‌ها برای ارائه صندوق‌های ETF اسپات اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) طی ماه جاری هم می‌تواند به عنوان کاتالیزوری برای نزول قیمت عمل کند.

بسیاری از تحلیلگران با این استدلال که SEC اتریوم را در دسته اوراق بهادار طبقه‌بندی خواهد کرد، پیش‌بینی می‌کنند که درخواست ارائه صندوق‌های ETF اسپات اتریوم توسط این کمیسیون رد خواهد شد.