لابی جهانی برای انصراف ایران از حمله به اسرائیل

با قوت گرفتن خبر حمله احتمالی ایران به اسرائیل، کشورهای مختلف موضع خود را برای ایران مشخص کردند.

با قوت گرفتن خبر حمله احتمالی ایران به اسرائیل، کشورهای مختلف موضع خود را برای ایران مشخص کردند.

ترووست: با قوت گرفتن خبر حمله احتمالی ایران به اسرائیل، کشورهای مختلف موضع خود را برای ایران مشخص کردند.

پنتاگون اعلام کرد که ما از نزدیک تهدیدات ایران را دنبال می کنیم و با اسرائیلی ها در تماس نزدیک هستیم.

سخنگوی کاخ سفید گفت: ما خواهان گسترش دامنه نزاع و  درگیری در منطقه نیستیم. از طریق واسطه‌ها به ایران اطلاع دادیم که ایالات متحده هیچ ارتباطی با حمله به کنسولگری‌اش در دمشق ندارد. ما همچنان انتظار بیشتری از اسرائیل از جمله در خصوص رساندن کمکها به شمال نوار غزه داریم.

دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا گفت:  به امیرعبداللهیان توضیح دادم که ایران نباید خاورمیانه را به سوی جنگی گسترده سوق دهد. درباره احتمال وقوع خطای محاسباتی که به تشدید خشونت‌های بیشتری منجر می‌شود، عمیقا نگرانم. ایران باید تشدید تنش‌ها را متوقف کند.

گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت: «حمله مستقیم ایران به خاک اسرائیل، اسرائیل را وادار می‌کند که به شیوه‌ای مناسب علیه ایران پاسخ دهد.»

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه با توجه به پاسخ احتمالی تهران به حمله تل‌آویو به کنسولگری ایران در دمشق، در تماس دائمی با ایران است.

امیرعبداللهیان خطاب به وزیر امور خارجه آلمان، انگلیس و استرالیا گفت: وقتی شورای امنیت قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.

//