ترووست: روزنامه نیکی ژاپن گزارش کرد که نیسان موتور در حال بررسی کاهش ۳۰درصدی (حدود ۵۰۰هزار دستگاه) ظرفیت تولید در چین است، درحالیکه هوندا موتور نیز قصد دارد ۲۰درصد (۱.۲میلیون دستگاه) کاهش دهد.
این روزنامه گزارش داد که خودروسازان ژاپنی در مواجهه با افزایش رقابت محلی از سوی خودروسازانی مانند بیوایدی با قدرت گرفتن خودروهای برقی در چین مقابله میکنند. اگر این درست باشد، خودروسازان ژاپنی نیز ممکن است مجبور شوند قیمتها را کاهش دهند.
سخنگوی این خودروساز اظهار کرد که تولید هوندا در سال گذشته حدود ۱.۲میلیون در مقابل ظرفیت ۱.۴۹میلیون بود.فروش هوندا و نیسان در چین حداقل سه سال است که کاهش یافته است، درحالیکه تویوتا موتور عمدتا ثابت بوده است. مساله اصلی عدم ارائه خودروهای الکتریکی جذاب از سوی این سه خودروساز بوده است.خودروهای ژاپنی بیشتر از طریق سرمایهگذاری مشترک با شرکای داخلی تولید شده و به فروش میرسند.
گروه خودروسازی گوانگژو با تویوتا و هوندا شراکت دارد، درحالیکه گروه خودروسازی دانگفنگ با حمایت دولتی با هوندا و نیسان سرمایهگذاری میکند.طبق گزارش بلومبرگ، نیکی گزارش کرد که نیسان ممکن است ظرفیت تولید سالانه خود را تا ۵۰۰هزار دستگاه از سطح فعلی ۱.۶میلیون کاهش دهد. همچنین هوندا به دنبال کاهش تولید سالانه به حدود ۱.۲میلیون است.
ارسال پاسخ