هشدار کارشناس بازار درباره رشد دیوانه‌وار قیمت‌های ارز دیجیتال!

مت هوگان (Matt Hougan)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت بیت‌وایز (Bitwise)، با اشاره به وقوع “اثر ثروت” در بازار ارزهای دیجیتال، به سرمایه‌گذاران هشدار داد که با شک و تردید با ارزهای دیجیتالی که ارزش‌گذاری بالایی دارند، برخورد کنند.

او گفت که معامله‌گران در حال تخصیص مجدد بخشی از دارایی‌های بیت کوینی خود به سایر آلت کوین‌ها هستند و این امر، موجب افزایش قیمت‌ها در کل بازار می‌شود.

هوگان در پست‌های اخیر خود در X توضیح داد که افزایش قیمت بیت کوین باعث شده تا سرمایه‌گذاران سود خود را در بین توکن‌های مشکوک‌تر پخش کنند و به آنها حس مشروعیت کاذب بدهند، در حالی که این توکن‌ها اغلب ارزش‌گذاری منصفانه‌ای ندارند.

برای مثال، در ماه مارس، میم کوین‌ها و ارزهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی، عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشتند. هوگان توضیح می‌دهد که افزایش قیمت بیت کوین موجب افزایش امید و اعتماد به نفس سرمایه‌گذاران شده و آنها به امید کسب بازدهی بالاتر، دارایی‌های پرریسک را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند.

از طرف دیگر، افزایش میزان کلاهبرداری‌ها در صنعت کریپتو، شک و تردید را نسبت به پروژه‌های رمزارزی ناشناخته بیشتر کرده است. سرمایه‌گذاران برای تعیین ارزشمند بودن یک پروژه، باید بنیانگذاران و توسعه‌دهندگان آن را زیر نظر بگیرند که با ظهور فناوری هوش مصنوعی، این امر چالش‌برانگیزتر شده است.

//