با آمریکا تعامل کنید، به نفع ماست

ترووست: مهدی پازوکی، اقتصاددان با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات اقتصاد ایران بسته بودن آن و عدم تعامل با جامعه جهانی است، عنوان کرد: شاخص‌های اقتصادی، وضعیت اقتصادی-اجتماعی کشور را ارزیابی می‌کند.

هم‌میهن: مهدی پازوکی، اقتصاددان با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات اقتصاد ایران بسته بودن آن و عدم تعامل با جامعه جهانی است، عنوان کرد: شاخص‌های اقتصادی، وضعیت اقتصادی-اجتماعی کشور را ارزیابی می‌کند. یعنی مردم در سبد مصرفی خانوار زمانی که رشد قیمت کالاها را می‌بینند، متوجه شرایط می‌شوند.

اطلاعات غلط به آقای رئیسی می‌دهند. تورم هیچ‌گاه ۶۰ درصد نبوده که دولت ایشان آن را به ۴۶ درصد کاهش داده باشد. علت اصلی تورم رشد فزآینده نقدینگی است و نقدینگی هم در همین دولت افزایش یافته و دلیل آن هم حجم فزاینده بودجه دولت است.

این در حالی است که این دولت به دلیل یکدست بودن می‌توانست برخی از هزینه‌های اضافه را کم کند اما چنین نکرد و در عوض هر سال حقوق کارکنان خود را ۲۰ درصد افزایش داد. برجامی که آقایان می‌گفتند کاغذپاره است، کاغذپاره نیست. روحانی در دو سال اول روی کار بودن خود با همین برجام توانست تورم را یک‌رقمی کند. من به‌عنوان کسی که اقتصاد خوانده، متوجه می‌شوم که تعامل با آمریکا و جهان به نفع ماست.

//