به گزارش ایسنا، کرایسلر اخیرا خودروی الکتریکی Halcyon Concept خود را معرفی کرده، خودرویی که در آن قرار است از باتری‌های لیتیوم-گوگرد شرکت لایتن (Lyten) استفاده شود. کرایسلر این کار را به عنوان بخشی از هدف خود برای دستیابی به خودرویی با وزن سبک‌تر و دوربردتر اعلام کرده، باتری‌هایی که عاری از نیکل یا کبالت هستند. در اعلامیه کرایسلر درباره Halcyon آمده است که این شرکت باتری‌های ۸۰۰ولتی لیتیوم سولفور لایتن ۸۰۰  را مورد استفاده قرار می‌دهد، باتری‌هایی که در آنها از نیکل، کبالت یا منگنز استفاده نمی‌شود. در نتیجه ۶۰ درصد کربن کمتری نسبت به بهترین باتری‌های کلاس امروزی ایجاد شده و مسیری برای دستیابی به پایین‌ترین حد انتشار دی‌اکسیدکربن هموار می‌شود.

فناوری لیتیوم-گوگرد مسیری را برای باتری‌های EV با بیش از دو برابر چگالی انرژی بیشتر و در نتیجه نصف وزن باتری‌های لیتیوم یون حاوی نیکل، کبالت یا منگنز امروزی ارائه می‌دهد. این باتری نیازی به نیکل، کبالت یا منگنز در کاتد و گرافیت در آند ندارد و به سازنده اجازه می‌دهد به طور کامل از منابع موجود در آمریکا و اروپا استفاده شود و وابستگی به مناطق دیگر به حداقل برسد.

دن کوک، مدیرعامل لایتن، می‌گوید: همان‌طور که Halcyon نمونه‌ای از آینده خودروی کاملا برقی برند کرایسلر است، باتری‌های لیتیوم-گوگرد ما نشان‌دهنده پلتفرم باتری آینده خودروهای الکتریکی است که از طریق زنجیره‌های کاملا محلی تامین می‌شود. ما توانسته‌ایم از طریق تجاری‌سازی نوآوری گرافن سه‌بعدی، جدول زمانی توسعه لیتیوم-گوگرد را به طور چشمگیری تسریع کنیم. در ماه ژوئن، لیتن از افتتاح اولین کارخانه تولید باتری لیتیوم-سولفور در سان‌خوزه کالیفرنیا خبر داد. این خط تولید آزمایشی ظرفیت تولید ۲۰۰هزار سلول در سال را دارد.