این واقعیت که این شرکتهای ژاپنی بیشتر از چینیها تمایل به تولید قطعات خودرو در داخل دارند، میتواند مزایایی را برای آنها در جنگ قیمت ایجاد کند. شرکتهای چینی خودروهای برقی همچنین باید در اقتصاد خودرویی مرتبط با تولید خودروهای با سوخت فسیلی که به کشورهای در حال توسعه صادر میشوند، چارهای بیندیشند.
بر اساس گزارش بانک جهانی در دسامبر، مشکلات بهداشتی مرتبط با قرار گرفتن در معرض ذرات آلاینده، حدود ۳۲.۸میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ برای تایلند هزینه داشت که حدود ۶درصد از تولید ناخالص داخلی آن است. تایلند در ژوئن ۲۰۲۲ طرح EV۳.۰ را راهاندازی کرد که یارانههای نقدی متفاوتی را برای خودروهای برقی مسافربری وارداتی براساس مشخصات باتری و قیمت خردهفروشی آنها ارائه میکرد.
به عنوان بخشی از این سیاست، مدلهای خودروهای سواری وارداتی که قبل از پایان سال ۲۰۲۳ فروخته میشوند از بخشی از عوارض واردات و مالیات معاف هستند.این کشور در نوامبر، طرح جدید EV ۳.۵ را برای تقویت بیشتر سرمایهگذاری و تولید داخلی اعلام کرد که بر اساس آن یارانههای نقدی کاهش مییابد و نسبتهای تولید محلی افزایش مییابد.
خودروسازان باید تا سال ۲۰۲۶ به ازای هر واردات، دو خودروی برقی داخلی تولید کنند و این نسبت در سال ۲۰۲۷ سه به یک خواهد رسید و این طرح از ۲ ژانویه آغاز شد. شرکت خودروسازی چینی چانگان موتورز در ۱۷ ژانویه از امضای یک تفاهمنامه با وزارت دارایی تایلند، اولین خودروسازی شد که در طرح EV۳.۵ شرکت کرد.
ارسال پاسخ