انباشت ۱۳ میلیارد دلار بیت کوین توسط نهنگ‌ها از آغاز سال ۲۰۲۴!

بر اساس داده‌های پلتفرم Santiment، آدرس‌های بیت کوین که ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ کوین دارند، نقش قابل توجهی در افزایش اخیر قیمت این رمزارز داشته‌اند.

در اکثر گزارش‌ها، افزایش قیمت بیت کوین به ۵۲۰۰۰ دلار تنها به تقاضای سازمانی نسبت داده می‌شود. با این حال، گزارش‌های جدید حاکی از آنند که در سال ۲۰۲۴، نهنگ‌هایی که ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ بیت کوین دارند، ۱۲.۸۵ میلیارد دلار و نهنگ‌های دارنده ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ بیت کوین، در همان دوره ۷.۸۹ میلیارد دلار BTC انباشت کرده‌اند.

با توجه به سهم نهنگ‌ها در افزایش اخیر بیت کوین، اگر آن‌ها به همین شکل به انباشت بیت کوین ادامه دهند و همچنان تقاضا برای ETFها بالا باشد، قیمت می‌تواند بسیار بالاتر از ۵۲۰۰۰ دلار برود و حتی ۵۵۰۰۰ دلار را نیز ببیند.

علی‌رغم افزایش علاقه نهنگ‌ها، مشارکت خرده فروشی کم بوده است. براساس داده‌های Glassnode که علی مارتینز به اشتراک گذاشته، تعداد آدرس‌های جدید بیت کوین کاهش یافته است.

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین ۵۱۹۲۰ دلار است و به نظر می‌رسد مقاومت‌هایی در محدوده ۵۲۰۰۰ دلاری وجود دارد. اگر بیت کوین در همین محدوده بماند، احتمال شکست این مقاومت وجود دارد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) ۵۹.۶۸ است و کاهش آن می‌تواند نشانه خسته شدن خریداران باشد. اگر این شاخص همچنان کاهش یابد، ممکن است قیمت به زیر ۵۱۰۰۰ دلار رفته و تا ۴۹۹۴۱ دلار سقوط کند.

در همین حال، وضعیت شاخص جریان پول (CMK) در زمان نگارش این خبر، نشان‌ از کند شدن انباشت دارد و این می‌تواند سیگنالی باشد که بیت کوین به زودی افزایش قیمت قابل توجهی نخواهد داشت.

//