وی ادامه داد: براساس تجربیات گذشته تلاش شده است که این آیین‌نامه بتواند چرخه اسقاط خودرو را ایجاد و نقص‌های گذشته را نیز از بین ببرد. خوشبختانه این آیین‌نامه به تصویب دولت رسید و طی روزهای آتی اعلام خواهد شد و در آن سعی شده که از طریق تولید گواهی‌های اسقاط خودروهای فرسوده نسبت به نوسازی خودروها به‌ویژه حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت‌ها اقدام شود. پیش‌بینی می‌کنیم این آیین‌نامه دستاوردهای مناسبی داشته باشد چراکه تمام مراحل آن با کمترین وابستگی به منابع دولتی انجام خواهد شد.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بر اساس این آیین‌نامه طبق اولویت‌بندی ابتدا تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌ها در کلانشهرها سپس در سایر شهرها برای نوسازی و از رده خارج شدن هدف‌گذاری می‌شوند و پس از آن در سال‌های آینده حتی اگر نیاز باشد آیین‌نامه به‌روز می‌شود. مرجع سیاستگذاری و اولویت‌بندی برنامه‌ها کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا است.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا تلاش می‌شود تا بتوانیم شاهد اثربخشی  نتایج طرح‌ها برای نوسازی و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده باشیم.

گلعلیزاده در پایان درباره چگونگی اجرای برنامه‌ریزی‌های انجام شده گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی دو سال اول اگر خودروسازان توانایی داشته باشند که خودروها را در اختیار تاکسیرانی‌ها قرار دهند، حدود ۱۰۰ هزار تاکسی بالای ۱۲ سال و ۲۰۰ هزار موتورسیکلت نوسازی می‌شود و این میزان برای مرحله اول خوب است. برای مراحل بعدی نیز باید تغییراتی در آیین‌نامه ایجاد شود تا تعداد گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری خودروها افزایش یابد.