خلاصه بازارها در 18 آذر ۱۴۰۲

بازارها امروز 18 آذر ماه نوسان متفاوتی را تجربه کردند. دلار بازار آزاد در کانال ۵۰ هزار تومانی باقی ماند و تفاوت چندانی نکرد. قیمت سکه هم امروز تغییر کمی داشت. در این میان بورس کاهشی بود. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در 18 آذر ماه ۱۴۰۲ می‌اندازیم.

دلار همچنان در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومانی

دلار امروز صبح کار خود را از ۵۰ هزار و 3۵۰ تومان آغاز کرد اما در نهایت به ۵۰42۰ تومان رسید. این قیمت در مقایسه با ابتدای صبح 70 تومان بیشتر است.

سکه در آستانه کانال ۲۹ میلیون تومان

سکه بورسی نیز امروز با افت قیمت کمی روبرو بود و ۰.38 درصد پایین رفت. به این ترتیب، بهای سکه رفاه امروز به حدود ۲9 میلیون و 20 هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت سکه در بازار ۲9 میلیون و 199 هزار تومان است. به این ترتیب، قیمت سکه بورسی کمی ارزان‌تر از قیمت سکه در بازار است. خریداران حقیقی امروز معادل 458 قطعه تمام سکه رفاه خریدند.

صعود آرام بازار سهام در 18 آذر ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام 10058 واحد کاهش یافت و به مرز دو میلیون و 161 هزار واحد رسید. از سوی دیگر، شاخص هم وزن نیز 2637 واحد پایین رفت. به این ترتیب، شاخص هم وزن امروز به 744 هزار و 658 واحد رسید. در واقع، شاخص هم وزن امروز ۰.35 درصد افت کرد و شاخص کل نیز ۰.46 درصد نزول کرد. این موضوع نشان می‌دهد که امروز شرکت‌های بزرگ‌تر بورسی به طور کلی عملکردی بدتر از شرکت‌های کوچک بورسی داشتند.
در نهایت این که بازار امروز شاهد خروج پول 59.5 میلیارد تومانی از سهام و حق تقدم بود. به علاوه، 119.2 میلیارد تومان از صندوق‌های سهامی خارج شد.
ارزش معاملات هم چندان بالا نبود و حدود 7.3 هزار میلیارد تومان شد. در نهایت این که صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط امروز 18 آذر ۱۴۰۲ شاهد خروج پول 154.1 میلیارد تومانی بودند.

//