خلاصه بازارها در 15 آذر ۱۴۰۲

بازارها امروز 15 آذر ماه نزولی بودند اما میزان افت آنها کم بود. دلار بازار آزاد در کانال ۵۰ هزار تومانی اندکی افت کرد و قیمت سکه هم امروز کمی پایین رفت. در این میان بورس هم نزولی بود. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در 15 آذر ماه ۱۴۰۲ می‌اندازیم.

افت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی

دلار امروز صبح کار خود را از ۵۰ هزار و 3۵۰ تومان آغاز کرد اما در نهایت به ۵۰19۰ تومان رسید. این قیمت در مقایسه با ابتدای صبح 16۰ تومان کمتر است.

افت سکه در کانال ۲۹ میلیون تومان

سکه بورسی امروز با کاهش قیمت روبرو بود و  بهای آن ۰.4 درصد افت کرد. به این ترتیب، بهای سکه رفاه امروز به حدود ۲9 میلیون و 313 هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت سکه در بازار 29 میلیون و 200 هزار تومان است. به این ترتیب، قیمت سکه بورسی کمی از قیمت سکه در بازار بالاتر است. خریداران حقیقی امروز معادل 447 قطعه تمام سکه رفاه خریدند.

افت اندک بازار سهام در 15 آذر ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام 5480 واحد کاهش یافت و به دو میلیون و 171 هزار واحد رسید. از سوی دیگر، شاخص هم وزن نیز 274 واحد پایین رفت. به این ترتیب، شاخص هم وزن امروز به 747 هزار و 296 واحد رسید. در واقع، شاخص هم وزن امروز ۰.04 درصد افت کرد و شاخص کل نیز ۰.25 درصد پایین رفت. این موضوع نشان می‌دهد که امروز شرکت‌های بزرگ‌تر بورسی به طور کلی عملکردی بدتر از شرکت‌های کوچک بورسی داشتند.
در نهایت این که بازار امروز شاهد خروج پول 376.5 میلیارد تومانی از سهام و حق تقدم بود. به علاوه، ۶9.۱ میلیارد تومان نیز از صندوق‌های سهامی خارج شد.
ارزش معاملات هم حدود 9 هزار میلیارد تومان شد. در نهایت این که صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط امروز 15 آذر ۱۴۰۲ شاهد ورود پول 591.5 میلیارد تومانی بودند.

//