چین به عنوان یک بازیگر قدرتمند ظاهر شده است و رقیب ژاپن در صادرات جهانی خودروهای سواری است. چین پس از جهش از ایالاتمتحده، کره جنوبی و آلمان در چند سال گذشته، اکنون با ژاپن برای پیشروی جهانی در صادرات خودروهای سواری رقابت میکند.
حدود ۱.۳میلیون از ۳.۶میلیون وسیله نقلیه ارسالشده از چین تا اکتبر سال جاری، الکتریکی بودند. نتایج بررسی نشان میدهد که بیوایدی زودتر از موعد آماده شده بود تا از انتظارات پیشی بگیرد و دیگر بازیگران صنعت را وادار کرد تا به عقب بروند. تغییر در سلسلهمراتب فروش خودروهای برقی منعکسکننده رقابت در حال تکامل بین ایلان ماسک تسلا و وانگ چوانفو، بنیانگذار بیوایدی است.
ماسک نگرانیهای خود را در مورد مقرونبهصرفه نبودن به دلیل نرخ بهره بالا برای مصرفکنندگان ابراز کرد، درحالیکه وانگ موضع تهاجمی اتخاذ کرده است.
بیوایدی در مقایسه با ارزانترین سدان مدل ۳ تسلا در چین، چندین مدل با تیراژ بالا را با قیمتهای بسیار پایینتر ارائه میکند. در حالی که بیوایدی همچنان به پیشی گرفتن از تسلا و سایر برندهای داخلی ادامه میدهد، تکرار این موفقیت در خارج از کشور چالشهایی را به همراه دارد.
طبق گزارش بلومبرگ، به نظر میرسد اروپا آماده پیوستن به ایالاتمتحده در تحریم واردات خودروهای چینی با تعرفههای بالاتر برای محافظت از هزاران شغل تولیدی است. بازارهای خودروهای برقی سایر کشورها هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند و تقریبا به همان اندازه سودآور نیستند.
ارسال پاسخ