به گزارش BBC، سیستم خودران تسلا که نامش «اتو پایلوت» است، خودرو را بین خطوط جاده نگه میدارد و سرعت را با توجه به خودروی جلو تنظیم میکند. راننده هنگام استفاده از این سیستم باید حواسش به جاده باشد و نباید دستهایش را از روی فرمان بردارد. در طول سالهای گذشته خودروهای تسلا تصادفهایی کردند که در آنها سیستم خودران فعال بود اما راننده به جاده توجه نداشت. برخی از این تصادفها به مرگ منجر شده است.
همچنین فیلمهایی از رانندگانی در فضای مجازی منتشر شده که درحالیکه خودرو در حال حرکت است، پشت فرمان چرت میزدند یا در صندلی عقب نشسته بودند. اصلاح نرمافزار تسلا از طریق اینترنت انجام میشود و لازم نیست رانندگان خودروهایشان را به نمایندگی ببرند. با بهروز شدن سیستم خودران، خودرو نظارت بیشتری بر راننده دارد و تعداد هشدارها بیشتر شده است.
همچنین این سیستم در جادههایی که خطر تصادف بیشتر باشد غیرفعال خواهد شد. از تسلا به خاطر روش بازاریابی سیستم خودرانش شکایت شده است. شاکیان میگویند تسلا با انتخاب نام اتو پایلوت در توانایی این سیستم بزرگنمایی کرده است. تسلا سیستم دیگری هم دارد که نامش «خودران کامل» است و امکانات بیشتری دارد. این سیستم به طور آزمایشی به برخی رانندهها فروخته شده است.
ارسال پاسخ