خلاصه بازارها در 12 آذر ۱۴۰۲

بازارها امروز 12 آذر ماه بازدهی متفاوتی داشتند. دلار بازار آزاد در کانال ۵۰ هزار تومانی باقی ماند و قیمت سکه هم تغییر کمی داشت. در این میان بورس افزایش چشمگیری داشت. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در 12 آذر ماه ۱۴۰۲ می‌اندازیم.

ثبات دلار در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومانی

دلار امروز صبح کار خود را از ۵۰ هزار و 44۰ تومان آغاز کرد اما در نهایت به ۵۰45۰ تومان رسید. این قیمت در مقایسه با ابتدای صبح 1۰ تومان بیشتر است.  در واقع،قیمت دلار امروز ثابت ماند.

رشد سکه در کانال ۲۹ میلیون تومان

سکه بورسی نیز امروز با افزایش قیمت کمی روبرو بود و ۰.3 درصد بالا رفت. به این ترتیب، بهای سکه رفاه امروز به حدود ۲9 میلیون و 600 هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت سکه در بازار ۲9 میلیون و 649 هزار تومان است. به این ترتیب، قیمت سکه بورسی کمی از قیمت سکه در بازار پایین‌تر است. خریداران حقیقی امروز معادل 1061 قطعه تمام سکه رفاه خریدند.

بازگشت بورس به 1.1 میلیون واحد در 12 آذر ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام 33503 واحد افزایش یافت و به دو میلیون و 121 هزار واحد رسید. از سوی دیگر، شاخص هم وزن نیز 2739 واحد بالا رفت. به این ترتیب، شاخص هم وزن امروز به ۷31 هزار و 450 واحد رسید. در واقع، شاخص هم وزن امروز ۰.3۸ درصد افزایش پیدا کرد و شاخص کل نیز 1.6 درصد رشد کرد. این موضوع نشان می‌دهد که امروز شرکت‌های بزرگ‌تر بورسی به طور کلی عملکردی بهتر از شرکت‌های کوچک بورسی داشتند.
در نهایت این که بازار امروز شاهد ورود پول 487.7 میلیارد تومانی به سهام و حق تقدم بود. به علاوه، 234.4میلیارد تومان به صندوق‌های سهامی وارد شد.
ارزش معاملات نیز پس از مدت‌ها قابل توجه بود و به حدود 11 هزار میلیارد تومان رسید. در نهایت این که صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط امروز 12 آذر ۱۴۰۲ شاهد خروج پول 829.6 میلیارد تومانی بودند.

//