ثروتمندترین خاندان‌های دنیا در سال 2023

سه خاندان از کشورهای عربی در میان ثروتمندترین خاندان های دنیا در سال 2023 قرار دارند: آل نهیان، آل ثانی و آل سعود.

سه خاندان از کشورهای عربی در میان ثروتمندترین خاندان های دنیا در سال 2023 قرار دارند: آل نهیان، آل ثانی و آل سعود.

بلومبرگ در گزارشی جدید به بررسی ثروتمندترین خانواده‌های دنیا در سال 2023 پرداخته است. نکته جالب این است که ثروتمندترین خاندان دنیا اهل یک کشور عربی هستند.

آل نهیان، ثروتمندترین خاندان در دنیا

طبق این گزارش، خاندان آل نهیان برای نخستین بار موفق شده است تا صدرنشین خاندان‌های ثروتمند دنیا شود. ثروت این خاندان اماراتی که به قیمت نفت نیز وابسته است، 305 میلیارد دلار برآورد شده است. این خاندان از بنیانگذاران امارات متحده عربی به شمار می‌روند.

والتون‌ها دومین خاندان ثروتمند جهان

پس از آل نهیان، والتون‌ها رتبه دوم را از نظر خاندان‌های ثروتمند جهان در اختیار دارند. آنان که بنیانگذار شرکت والمارت نیز هستند، ثروتی معادل با 259.7 میلیارد دلار دارند. این خاندان بزرگترین خرده‌فروشی جهان را از نظر درآمد در اختیار دارد و تعداد فروشگاه‌هایش در جهان به عدد 10500 می‌رسد. محل اقامت این خاندان آمریکا است.

هرمس، خاندان شماره سوم دنیا

شاید نام برند هرمس را در کالاهای لوکس شنیده باشید. خاندان فرانسوی هرمس که مالک این برند هستند، سومین خاندان ثروتمند جهان با 150.9 میلیارد دلار دارایی به شمار می‌آیند.

مارس و آل ثانی در رتبه‌های چهارم و پنجم

خاندان مارس در این فهرست با ثروت 141.9 میلیارد دلاری رتبه چهارم را در اختیار دارند. این خاندان آمریکایی و صاحب شرکت مارس است که تولیدکننده شیرینی‌جات و انواع تولیدات مربوط به مراقبت از حیوانات خانگی است. رتبه پنجم ثروتمندترین خاندان‌های دنیا نیز به آل ثانی می‌رسد که قطری هستند و ثروتشان به 133 میلیارد دلار می‌رسد. این خاندان حکمران کشور قطر نیز هستند.

آل سعود هفتمین خاندان ثروتمند جهان

رتبه ششم خاندان‌های ثروتمند جهان به خاندان کخ می‌رسد که ساکن آمریکا و فعال در حوزه صنایع هستند. این خاندان 127.3 میلیارد دلار ثروت دارد. آل سعود نیز هفتمین خاندان ثروتمند دنیا است که دارایی 112 میلیارد دلاری دارد. رتبه هشتم این فهرست به یک خانواده هندی به نام آمبانی می‌رسد که 89.9 میلیارد دلار ثروت دارد. در نهایت، در رتبه نهم و دهم به ترتیب خاندان ورتیمر مالک شرکت کالاهای لوکس شنل و تامسون مالک شرکت رسانه‌ای رویترز قرار دارند. ثروت این دو خاندان به ترتیب 89.6 و 71.1 میلیارد دلار است. ورتیمرها فرانسوی و تامسون‌ها کانادایی هستند.

//