بر اساس اطلاعات منتشره از سوی بیوایدی، فروش ۳۰۱هزار و ۳۷۸ خودروی برقی و هیبریدی در ماه گذشته افزایش ۳۱درصدی داشته است.
بزرگترین برند خودروی چین در ماه نوامبر ۱۷۰هزار دستگاه خودروی تمامبرقی فروخت که مجموع آن را در دو ماه اول سهماهه اکتبر تا دسامبر به ۳۳۵هزار و ۶۵۵ دستگاه رساند.
تسلا که اعداد ماهانه را منتشر نمیکند، در سهماهه ژوئیه تا سپتامبر، ۴۳۵هزار و ۵۹ دستگاه برقی فروخته است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، بیوایدی قصد دارد در سال جاری ۳میلیون خودروی هیبریدی و برقی بفروشد. با توجه به رقم نوامبر، تعداد فروش بیوایدی تاکنون در سال ۲۰۲۳ به ۲.۶۷میلیون دستگاه رسیده است.
مزیت رقابتی اصلی بیوایدی، باتری انحصاری آن است که به این خودروساز این امکان را میدهد که بتواند یک موتور برقی با کیفیت بالا را با قیمت پایینتری نسبت به رقبای خود تولید و عرضه کند.
این شرکت از سلولهای لیتیوم-آهن-فسفات ارزانتر به جای سلولهای قویتر ساختهشده از نیکل که در بازارهای غربی غالب هستند، استفاده میکند و با قرار دادن مستقیم آنها در بدنه خودرو، ضعف عملکرد را جبران میکند. برخلاف تسلا، به نظر نمیرسد بیوایدی خود را برای آیندهای با خودروهای بدون راننده آماده کند. بانک سرمایهگذاری یوبیاس، بهتازگی مدل «بیوایدی سیل» را پیاده کرده و ویژگیهای پیشساخته و غیراختصاصی را برای کمکراننده یافته است.
ارسال پاسخ