بیشترین و کمترین سن بازنشستگی در دنیا چقدر است؟

کمترین سن بازنشستگی در دنیا برای زنان 50 سال است. کمترین سن بازنشستگی برای مردان نیز با 50 سال متعلق به نیجریه است.

کمترین سن بازنشستگی در دنیا برای زنان 50 سال است. کمترین سن بازنشستگی برای مردان نیز با 50 سال متعلق به نیجریه است.

چند روزی است اخبار مربوط به بازنشستگی و افزایش سالهای کار کردن برای بازنشسته شدن توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. به همین منظور سعی کرده‌ایم در این مطلب به بررسی سن بازنشستگی در دنیا بپردازیم و ببینیم در نقاط مختلف جهان میانگین سن بازنشستگی به شرط دریافت مزایای کامل چند سال است.

سن بازنشستگی در ایران چند سال است؟

طبق داده های بانک جهانی، در ایران میانگین سن بازنشستگی با مزایای کامل تا سال قبل برای مردان 60 سال و برای زنان 55 سال بوده است. حالا باید دید آیا امسال در قانون تغییری ایجاد خواهد شد و سن بازنشستگی افزایش خواهد یافت یا خیر.

بالاترین سن بازنشستگی برای مردان و زنان در دنیا

بیشترین سن بازنشستگی برای مردان در دنیا در اختیار کشور لسوتو با 70 سال است و پس از آن نیز کشورهای بارابادوس، دانمارک، اسپانیا، فرانسه، یونان، ایسلند، ایتالیا و نروژ با 67 سال قرار دارند. بیشترین سن بازنشتگی برای زنان نیز در اختیار همین کشورها است. در این کشورها فرقی در سن بازنشستگی زنان و مردان وجود ندارد.

کمترین سن بازنشستگی برای مردان و زنان در دنیا

کمترین سن بازنشستگی در دنیا برای زنان 50 سال و مشترکا متعلق به کشورهای چین، کیریباتی، کویت، سری لانکا، مالاوی، نیجریه و جزایر سلیمان است. این در حالی است که کمترین سن بازنشستگی برای مردان با 50 سال متعلق به کیریباتی، مالاوی، نیجریه و جزایر سلیمان است.

 

سن بازنشستگی در کشورهای همسایه ایران چقدر است؟

میانگین سن بازنشستگی در ترکیه به شرط دریافت مزایای کامل برای مردان 60 سال است اما در مورد زنان 58 سال تعیین شده است. این در حالی است که در ارمنستان تفاوتی بین سن بازنشستگی مردان و زنان وجود ندارد و هر دو 63 سال هستند. در جمهوری آذربایجان نیز سن بازنشستگی برای زنان 63 و برای مردان 65 سال تعیین شده است. این در حالی است که شرایط پاکستان از نظر سن بازنشستگی مشابه ایران است.

//