قیمت بیت کوین در سقف یک سال و نیم اخیر

پرواز بیت کوین به سقف یک سال و نیم اخیر

امروز بیت کوین با افزایش قیمت همراه بود و به کانال 35 هزار دلاری صعود کرد. اما چرا این اتفاق افتاد و قیمت بیت کوین چه پتانسیلی برای صعود دارد؟

امروز بیت کوین با افزایش قیمت همراه بود و به کانال 35 هزار دلاری صعود کرد. اما چرا این اتفاق افتاد و قیمت بیت کوین چه پتانسیلی برای صعود دارد؟

امروز قیمت بیت کوین با افزایش قابل توجهی روبرو شد و تا نزدیکی 36 هزار دلار نیز بالا رفت. رقمی که از ماه مه سال 2022 بی‌سابقه بوده است. اما چه شد که بیت کوین رشد کرد و این رشد تا کجا ادامه پیدا می‌کند؟

3 عامل رشد قیمت بیت کوین

جند عامل وجود دارند که باعث رشد قیمت بیت کوین شدند. بخشی از این موضوع به خوش‌بینی‌ها در مورد موافقت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده با افتتاح نخستین صندوق قابل معامله (ETF) بیت کوین برمی‌گردد. البته این تنها عاملی نیست که روی قیمت امروز بیت کوین موثر بوده است. یکی دیگر از مهمترین عواملی که روی بهای این ارز دیجیتال اثر گذاشته است، افزایش تنش‌ها در خاورمیانه بوده است. سومین دلیل رشد قیمت امروز بیت کوین تصمیمات و سیاست‌گذاری پولی فدرال رزرو است. درست است که هنوز فدرال رزرو می‌گوید برای کاهش تورم و رساندن آن به نرخ تورم هدف 2 درصدی ممکن است از افزایش مجدد نرخ بهره استفاده کند، فعالان بازار حدس و گمان دیگری دارند. معامله‌گران تا حدود زیادی به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر افزایش نرخ بهره در کار نخواهد بود.

چرا نرخ بهره فدرال رزرو با قیمت بیت کوین ارتباط دارد؟

افزایش نرخ بهره فدرال باعث بالا رفتن ارزش دلار و افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری می‌شود. این اوراق عملا بدون ریسک هستند و بالا رفتن نرخ سود آنها عملا بسیاری از سرمایه گذاران را از ورود به بازارهایی که ریسک بیشتری دارند، دور می‌کند. به همین ترتیب، توقف یا کاهش نرخ بهره فدرال رزرو می‌تواند زمینه را برای ورود سرمایه گذاران و معامله‌گران در بازارهای با ریسک بیشتر فراهم آورد.

یک چشم‌انداز از قیمت بیت کوین

در مورد آینده قیمت در بازارها چیز زیادی نمی‌توان گفت و این بازارها پیش‌بینی‌پذیر نیستند. با این حال، الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر کارگزاری اف‌ایکس‌پرو می‌گوید صعود اخیر می‌تواند تاییدی برای صعود بیشتر باشد. به عقیده او بیت کوین می‌تواند بدون مقاومت خاصی تا 41 هزار دلار برسد. هرچند نهایت انتظارات از نظر او در حال حاضر بیت کوین 46 هزار دلاری است.

//