افزایش قیمت و تولید کوییک در مهر ماه 1402

بررسی تولید کوییک پارس خودرو در مهر ماه امسال نشان می‌دهد که در این ماه تولید کوییک نسبت به شهریور افزایش داشته است. با این حال نولید کوییک معمولی این شرکت نسبت به ماه‌های ابتدای سال کمتر شده است.

بررسی تولید کوییک پارس خودرو در مهر ماه امسال نشان می‌دهد که در این ماه تولید کوییک نسبت به شهریور افزایش داشته است. با این حال نولید کوییک معمولی این شرکت نسبت به ماه‌های ابتدای سال کمتر شده است.

امسال خرید و فروش خودرو رونق چندانی نداشته است. با ثبات نسبی دلار در بازار آزاد، خودرو هم مانند بسیاری از دارایی‌های دیگر با افت تقاضا روبرو شده و قیمت آن در بسیاری از موارد افت کرده است. در این مطلب به بررسی وضعیت خودروهای تولیدی پارس خودرو یعنی انواع کوییک، ساینا و برخی دیگر می‌پردازیم.

کارنامه پارس خودرو در ۷ ماه اول سال

در هفت ماه اول سال ۱۴۰۲ فروش ماشین توسط شرکت پارس خودرو ۶۴۰۵ دستگاه بوده است. این در حالی است که همین شرکت در هفت ماه ابتدایی سال قبل ۷۸۳۳۵ دستگاه خودرو به فروش رسانده بود. این شرکت در بازه ۷ ماهه از ابتدای امسال تعداد ۴۳۶۷۳ کیو ۲۰۰ (گروه کوییک) تولید شده، ۲۱ دستگاه خودروی سهند، ۲۱۴۷۷ دستگاه کوییک معمولی دنده‌ای تولید کرده است. امسال پارس خودرو تولید خودروهای گروه برلیانس، گروه رنو، ساینا، کوییک اس و کوییک اتومات پلاس را متوقف کرده است. این در حالی است که سال قبل در همین بازه زمانی ۴۰۰ دستگاه ساینا، ۱۹۴ دستگاه کوییک اس، ۱۳۵۲ دستگاه کوییک اتومات پلاس، ۳۲۲۴۱ دستگاه کوییک معمولی دنده‌ای و ۳۹۲۴۴ دستگاه از گروه کیو۲۰۰ تولید کرده بود.

نکته مهم در اینجا آن است که سال قبل خودروهای تولیدی همگی فروش رفته بود اما امسال ۱۳۱۰ خودروی تولیدی کیو۲۰۰ (گروه کوییک) فروخته نشده است.

در مهر ماه امسال این شرکت ۷۷۹ کوییک معمولی دنده‌ای و ۷۲۳۶ دستگاه کیو۲۰۰ (گروه کوییک) تولید کرده است. تولید کوییک معمولی نسبت به شهریور که ۵۳۶ دستگاه بود، افزایش یافته است. تعداد کیو۲۰۰ نیز در شهریور ماه امسال ۶۹۸۸ دستگاه بود که نسبت به تولید مهر ماه کمتر است. البته اگر ملاک تولید را از ابتدای سال در نظر بگیریم، میزان تولید کوییک معمولی دنده‌ای پارس خودرو بسیار کمتر از ماه‌های ابتدایی سال شده است.

قیمت کوییک در مهر و آبان ۱۴۰۲

محصولات پارس خودرو هم مانند هر خودروساز دیگری در بازار و کارخانه دو قیمت متفاوت دارند. قیمت کارخانه‌ای کوییک معمولی دنده‌ای در مهر ماه به حدود ۲۳۴ میلیون و قیمت کیو۲۰۰ (گروه کوییک) به ۲۳۶ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که در بازه ۶ ماهه اول سال به طور متوسط قیمت کارخانه‌ای کوییک معمولی دنده‌ای حدود ۱۹۳ میلیون و قیمت کیو۲۰۰ (گروه کوییک) حدود ۲۰۶ میلیون تومان بود. قیمت بازاری کوییک در مهر ماه از ۳۲۵ میلیون تومان به ۳۳۰ میلیون تومان رسید. در حال حاضر نیز قیمت بازاری کوییک دنده‌ای در بازار ۳۴۰ میلیون تومان است. قیمت ساینا نیز در بازار حدود ۳۳۰ میلیون تومان است.

//