خلاصه بازارها در ۶ آذر ۱۴۰۲

بازارها امروز ۶ آذر ماه روز آرامی را پشت سر گذاشتند. دلار بازار آزاد در کانال ۵۰ هزار تومانی باقی ماند و کم نوسان بود. قیمت سکه ولی امروز کمی رشد کرد. در این میان بورس هم اندکی صعودی بود. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در ۶ آذر ماه ۱۴۰۲ می‌اندازیم.

دلار جان صعود ندارد

دلار امروز صبح کار خود را از ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان آغاز کرد اما در نهایت به ۵۰۳۵۰ تومان رسید. این قیمت در مقایسه با ابتدای صبح ۱۰۰ تومان بیشتر است.

ورود کم رمق سکه بورسی به کانال ۲۹ میلیون تومانی

سکه بورسی نیز امروز با افزایش قیمت روبرو بود و ۰.۱۴ درصد بالا رفت. به این ترتیب، بهای سکه رفاه امروز به حدود ۲۹ میلیون و ۱۱ هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت سکه در بازار ۲۸ میلیون و ۹۴۷ هزار تومان است. به این ترتیب، قیمت سکه بورسی کمی بالاتر از قیمت سکه در بازار است. خریداران حقیقی امروز معادل ۵۲۷ قطعه تمام سکه رفاه خریدند.

 صعود آرام بازار سهام در ۶ آذر ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام ۱۶۲۷ واحد افزایش یافت و به دو میلیون و ۲۶ هزار واحد رسید. از سوی دیگر، شاخص هم وزن نیز ۲۱۸۶ واحد بالا رفت. به این ترتیب، شاخص هم وزن امروز به ۷۱۰ هزار و ۸۱۷ واحد رسید. در واقع، شاخص هم وزن امروز ۰.۳۱ درصد افزایش پیدا کرد و شاخص کل نیز ۰.۰۸ درصد رشد کرد. این موضوع نشان می‌دهد که امروز شرکت‌های کوچک‌تر بورسی به طور کلی عملکردی بهتر از شرکت‌های بزرگ بورسی داشتند.

در نهایت این که بازار امروز شاهد خروج پول ۱۹۱ میلیارد تومانی از سهام و حق تقدم بود. به علاوه، ۱۸.۳ میلیارد تومان از صندوق‌های سهامی خارج شد.

ارزش معاملات هم چندان بالا نبود و حدود ۵.۱ هزار میلیارد تومان شد. در نهایت این که صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط امروز ۶ آذر ۱۴۰۲ شاهد ورود پول ۹۳.۵ میلیارد تومانی بودند.

//