خلاصه بازارها در ۲۱ آبان 1402

بازارها امروز ۲۱ آبان ماه همچنان با آرامش نسبی روبرو بودند. دلار در بازار آزاد در کانال 51 هزار تومانی اندکی نوسان داشت و قیمت سکه نیز کاهش بسیار کمی را تجربه کرد. در این میان شاخص کل بورس هم با نزول اندکی روبرو شد. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲ می‌اندازیم.

افت و خیز دلار در نیمه اول کانال ۵۱ هزار تومانی

دلار امروز صبح کار خود را از 51 هزار و ۴۵۰ تومان آغاز کرد اما در حال حاضر به ۵۱۳۰۰ تومان رسیده است. این قیمت در مقایسه با ابتدای صبح ۱۵۰ تومان پایین‌تر است.

سکه در کف کانال ۲۹ میلیون تومانی

سکه بورسی امروز با افت روبرو بود و ۰.۲۶ درصد پایین رفت. به این ترتیب، بهای سکه رفاه امروز به حدود ۲۹ میلیون و ۴۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت سکه در بازار 28 میلیون و 953 هزار تومان است. به این ترتیب، قیمت سکه بورسی کمی بالاتر از قیمت سکه در بازار است. خریداران حقیقی امروز معادل 395 قطعه تمام سکه رفاه خریدند و بازار کم رونق بود.

افت اندک بازار سهام در ۲۱ آبان ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام ۸۴۵ واحد کاهش یافت و به دو میلیون و ۵۳ هزار واحد رسید. از سوی دیگر، شاخص هم وزن ۱۹۳۳ واحد بالا رفت. به این ترتیب، شاخص هم وزن امروز به ۷۰۱ هزار و ۲۶ واحد رسید. در واقع، شاخص هم وزن امروز ۰.۲۸ درصد افزایش پیدا کرد و شاخص کل ۰.۰۴ درصد افت کرد. این موضوع نشان می‌دهد که امروز شرکت‌های کوچک‌تر بورسی به طور کلی عملکردی بهتر از شرکت‌های بزرگ بورسی داشتند.
در نهایت این که بازار امروز شاهد خروج پول ۶۰۰.۳ میلیون تومانی از سهام و حق تقدم بود. به علاوه، ۱۵.۲ میلیارد تومان نیز وارد صندوق‌های سهامی شد.
ارزش معاملات هم چندان بالا نبود و حدود ۵ هزار میلیارد تومان شد. در نهایت این که صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط امروز ۲۱ آبان ۱۴۰۲ شاهد خروج پول ۲۳.۵ میلیارد تومانی بودند.

//