خلاصه بازارها در ۱۵ آبان 1402

بازارها امروز ۱۵ آبان ماه با آرامش نسبی روبرو بودند. دلار در بازار آزاد در کانال 51 هزار تومانی باقی ماند و قیمت سکه نیز امروز کمی افت داشت. در این میان بورس هم با رشد روبرو شد. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲ می‌اندازیم.

تثبیت دلار در نیمه کانال ۵۱ هزار تومانی

دلار امروز صبح کار خود را در 51 هزار و 350 تومان آغاز کرد و در پایان امروز نیز در ۵۱۳۵۰ تومان به پایان رسید. این قیمت در مقایسه با ابتدای صبح کمی بالاتر است.

ابقای سکه در کانال ۲۹ میلیونی

سکه بورسی امروز با کمی افت روبرو بود و ۰.۶۶ درصد پایین رفت. به این ترتیب، بهای سکه رفاه امروز به 29 میلیون و ۲۰۷ هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت سکه در بازار 29 میلیون و ۲۵۷ هزار تومان است. به این ترتیب، قیمت سکه بورسی کمی پایین‌تر از قیمت سکه در بازار است. خریداران حقیقی امروز معادل ۶۶۹ قطعه تمام سکه رفاه خریدند.

کوتاه از بازار سهام پانزدهم آبان ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام ۱۴۱۳۶ واحد افزایش یافت و به دو میلیون و ۳۰ هزار واحد رسید. از سوی دیگر، شاخص هم وزن نیز ۵۹۱۶ واحد بالا رفت. به این ترتیب، شاخص هم وزن امروز به ۶۸۴ هزار و ۸۳۵ واحد رسید. در واقع، شاخص هم وزن امروز ۰.۸۷ درصد افزایش پیدا کرد و شاخص کل نیز ۰.۷ درصد رشد کرد. این موضوع نشان می‌دهد که امروز شرکت‌های کوچک‌تر بورسی به طور کلی عملکردی بهتر از شرکت‌های بزرگ بورسی داشتند.

در نهایت این که بازار امروز شاهد ورود پول ۱۰۷.۹ میلیارد تومانی به سهام و حق تقدم بود. به علاوه، ۲۶.۵ میلیارد تومان نیز از صندوق‌های سهامی خارج شد.

ارزش معاملات هم چندان بالا نبود و حدود ۵.۶ هزار میلیارد تومان شد. در نهایت این که صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط امروز پانزدهم آبان ۱۴۰۲ شاهد خروج پول ۷۲.۵ میلیارد تومانی بودند.

//