خلاصه بازارها در دهم آبان 1402

بازارها امروز دهم آبان ماه وضعیت متفاوتی داشتند. دلار در بازار آزاد در کانال 51 هزار تومانی کمی بالا رفت. قیمت سکه در بازار امروز کمی افت کرد ولی سکه بورسی با رشد همراه بود. شاخص کل بورس هم با افت روبرو شد. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در دهم آبان ماه ۱۴۰۲ می‌اندازیم.

نگاهی به بازار دلار در دهم آبان ۱۴۰۲

دلار امروز صبح کار خود را از نیمه کانال 51 هزار تومان آغاز کرد و کمی بالا رفت. در حال حاضر دلار 51720 تومان معامله می‌شود که از قیمت اول صبح کمی بالاتر است. با رشد قیمت دلار، بازارهای دیگر نیز واکنش نشان دادند.

کوتاه از بازار سکه دهم آبان ۱۴۰۲

سکه بورسی امروز با افت روبرو بود و ۰.52 درصد بالا رفت. به این ترتیب، بهای سکه رفاه امروز به 29 میلیون و 678 هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت سکه در بازار 29 میلیون و 600 هزار تومان است. به این ترتیب قیمت سکه بورسی کمی بالاتر از قیمت سکه در بازار است. در نهایت این که خریداران حقیقی امروز معادل 1277 قطعه تمام سکه رفاه خریدند.

کوتاه از بازار سهام دهم آبان ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام 10684 واحد کاهش یافت و به یک میلیون و 970 هزار واحد رسید. از سوی دیگر، شاخص هم وزن نیز 9962 واحد پایین رفت. به این ترتیب، شاخص هم وزن امروز به 660 هزار و 251 واحد رسید. در واقع، شاخص هم وزن امروز 1.49 درصد افت کرد و شاخص کل نیز 0.54 درصد کاهش یافت. این موضوع نشان می‌دهد که امروز شرکت‌های کوچک‌تر بورسی به طور کلی از شرکت‌های بزرگ بورسی عملکرد بدتری داشتند.
در نهایت این که بازار امروز شاهد خروج پول 767.6 میلیارد تومانی از سهام و حق تقدم بود. به علاوه، 10.2 میلیارد تومان نیز از صندوق‌های سهامی خارج شد.
ارزش معاملات هم چندان بالا نبود و حدود 5.3 هزار میلیارد تومان شد. در نهایت این که صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط امروز دهم آبان ۱۴۰۲ شاهد خروج پول 437 میلیارد تومانی بودند.

//