خلاصه بازارها در 24 آبان 1402

بازارها امروز 24 آبان ماه بازدهی نزولی اندکی داشتند. دلار در بازار آزاد وارد کانال 50 هزار تومانی شد و قیمت سکه نیز نوسان کمی داشت. در این میان بورس هم با افت روبرو شد. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در 24 آبان ماه ۱۴۰۲ می‌اندازیم.

افت دلار به کانال 50 هزار تومانی

دلار در ابتدای امروز 51 هزار و 100 تومان معامله شد اما اخبار مربوط به تمدید معافیت‌های تحریمی ایران و عراق یکی از عواملی بود که روی بازار اثر گذاشت و قیمت دلار را در انتهای روز به 50850 تومان رساند. این قیمت در مقایسه با ابتدای صبح 2۵۰ تومان پایین‌تر است.

رشد سکه بورسی و افت سکه در بازار

سکه بورسی امروز با افزایش قیمت روبرو بود و بهای آن ۰.51 درصد بالا رفت. به این ترتیب، بهای سکه رفاه امروز به حدود ۲9 میلیون و 123 هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت سکه در بازار 28 میلیون و 997 هزار تومان است. در ابتدای روز قیمت سکه به دلیل افزایش قیمت جهانی طلا در روز گذشته بالا رفت اما در ادامه روز با افت دلار در بازار آزاد قیمت سکه در بازار به جای قبلی خود برگشت. این در حالی است که به دلیل معامله سکه بورسی تا ساعت 15، اثر افت قیمت روی آن چندان مشخص نشد. به این ترتیب، قیمت سکه بورسی در حال حاضر کمی بالاتر از قیمت سکه در بازار است. خریداران حقیقی امروز معادل 469 قطعه تمام سکه رفاه خریدند.

افت بازار سهام در 24 آبان ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام 7183 واحد کاهش یافت و به دو میلیون و 38 هزار واحد رسید. از سوی دیگر، شاخص هم وزن نیز 11 واحد کاهش یافت. به این ترتیب، شاخص هم وزن امروز به 702 هزار و ۱34 واحد رسید. در واقع، شاخص هم وزن امروز تقریبا تغییری نکرد و شاخص کل 0.35 درصد افت کرد. این موضوع نشان می‌دهد که امروز شرکت‌های کوچک‌تر بورسی به طور کلی عملکردی بهتر از شرکت‌های بزرگ بورسی داشتند.
در نهایت این که بازار امروز شاهد خروج پول 151.6 میلیارد تومانی از سهام و حق تقدم بود. به علاوه، 30.9 میلیارد تومان نیز از صندوق‌های سهامی خارج شد.
ارزش معاملات هم چندان بالا نبود و حدود 5.8 هزار میلیارد تومان شد. در نهایت این که صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط امروز 24 آبان ۱۴۰۲ شاهد ورود پول 577.6 میلیارد تومانی بودند.

//