قیمت خانه در ترکیه متری چند؟ (سپتامبر ۲۰۲۳)

قیمت خانه در ترکیه در دو سال اخیر رشد قابل توجهی کرده است. متوسط قیمت خانه در سپتامبر ۲۰۲۳ به طور متوسط به متری ۵۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خانه در ترکیه در دو سال اخیر رشد قابل توجهی کرده است. متوسط قیمت خانه در سپتامبر ۲۰۲۳ به طور متوسط به متری ۵۵ میلیون تومان رسیده است.

تازه‌ترین آمار منتشر شده حاکی از این است که در ماه سپتامبر یعنی یک ماه منتهی به پایان دهه دوم مهر ماه امسال قیمت خانه در ترکیه با افزایش قیمت روبرو بوده است. این افزایش قیمت ناشی از رشد تورم و کاهش شدید ارزش لیر در سال‌های اخیر است. در این مطلب نگاهی به جدیدترین آمار قیمت خانه در این کشور می‌اندازیم.

رشد قیمت خانه تا میانه مهر ماه

قیمت خانه در ترکیه در ماه سپتامبر ۴.۳ درصد افزایش یافت. به این ترتیب، در بازه یک ساله متوسط قیمت خانه در ترکیه ۸۹.۲ درصد رشد کرده است که رقم قابل توجهی است. این مقدار رشد، ۱۷.۸. درصد از تورم اعلامی این کشور در بازه یک ساله بیشتر است. با این حال، افزایش قیمت خانه در مناطق مختلف ترکیه متفاوت است. بیشترین رشد قیمت در مناطق ترکیه مربوط به شمال و شمال شرقی این کشور است و استان‌های چانقری، سینوب و قسطمونی ترکیه بیشترین رشد را در یک سال اخیر داشته‌اند. افزایش قیمت خانه در این منطقه در این بازه زمانی ۱۳۱ درصد بوده است. مناطق شمال شرقی ترکیه مانند آغری، اردهان، ماریو ایغدیر نیز در بازه یک ساله شاهد افزایش ۱۲۷ درصدی قیمت خانه بوده‌اند.

متوسط قیمت خانه در ترکیه چند؟

نگاهی به این آمار جدید نشان می‌دهد که متوسط قیمت خانه در ترکیه در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ به ۲۹ هزار و ۱۱۰ لیر به ازای هر متر مربع رسیده است. این مقدار تقریبا معادل با ۱۰۷۹ دلار است که با حساب دلار ۵۱ هزار تومانی، به حدود متری ۵۵ میلیون تومان می‌رسد.

قیمت خانه در استانبول چند؟

این آمار نشان می‌دهد در سپتامبر قیمت خانه در استانبول به طور متوسط ۷۷.۶ درصد بالا رفته و به متری ۴۳ هزار و ۶۶۹ لیر رسیده است. این مقدار معادل با ۱۶۱۸ دلار یا ۸۲.۵ میلیون تومان است.

قیمت خانه در آنکارا چند؟

در سپتامبر امسال قیمت خانه در آنکارا به طور متوسط ۱۰۲.۷ درصد بالا رفته و به متری ۲۲ هزار و ۲۰۲ لیر رسیده است. این مقدار معادل با حدود ۸۲۳ دلار یا نزدیک به ۴۲ میلیون تومان است.

قیمت خانه در ازمیر چند؟

در سپتامبر ۲۰۲۳ قیمت خانه در ازمیر هم به طور متوسط ۸۵.۲ درصد بالا رفته و به متری ۳۳ هزار و ۵۵ لیر رسیده است. این مقدار معادل با ۱۲۲۵ دلار یا حدود ۶۲.۵ میلیون تومان است.

در نمودار زیر شاخص قیمت املاک مسکونی در ترکیه نشان داده شده است.

//