رشد قیمت مسکن در مهرماه 1402

قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران در مهرماه نسبت به ماه مشابه سال قبل 74 درصد و نسبت به شهریورماه سال جاری 1 درصد رشد داشته است.

قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران در مهرماه نسبت به ماه مشابه سال قبل 74 درصد و نسبت به شهریورماه سال جاری 1 درصد رشد داشته است.

بانک مرکزی پس از وقفه ای 10 ماهه، آمار قیمت مسکن در شهر تهران را تا مهرماه 1402 منتشر کرد.

حجم معاملات مسکن در مهرماه

بر اساس این گزارش، حجم معاملات مسکن در ماه های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

تعداد واحدهای مسکونی آپارتمانی معامله شده در شهر تهران در مهرماه 1402 به 3.1 هزار فقره رسیده است که نسبت به ماه مشابه سال قبل 42.2 درصد کاهش نشان می دهد.

ثبات نرخ ارز و قیمت سایر دارایی های مالی در ماه های اخیر و عدم وجود انتظارات تورمی، دلیل اصلی کاهش حجم معاملات بازار مسکن بوده است.

قیمت مسکن در مهرماه

به گزارش بانک مرکزی، میانگین قیمت مسکن (آپارتمان) در شهر تهران در مهرماه 1402 به 76 میلیون تومان رسیده است.

قیمت مسکن در تهران در مهر 1402

بدین ترتیب قیمت مسکن در مهرماه نسبت به ماه مشابه سال قبل 74 درصد و نسبت به شهریورماه سال جاری 1 درصد رشد داشته است.

رشد سالانه قیمت مسکن تهران

افزایش اجاره بها

همچنین بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در مهرماه سال 1402 نشان دهنده رشد یکسان و معادل 4.2 درصدی شاخص مزبور نسبت به ماه قبل می باشد.

رشد نقطه به نقطه شاخص اجاره مسکن در مهرماه در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 54.7 و 60.8 درصد بوده است.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در مهر 1402 در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای با عمر کمتر از 5 سال، با سهم 27.4 درصد بیشترین سهم را در معاملات داشته اند.

منبع: بانک مرکزی

 

 

 

//