خلاصه بازارها در ۵ آذر ۱۴۰۲

بازارها امروز ۵ آذر ماه همچنان آرامش نسبی داشتند. دلار بازار آزاد در کانال ۵۰ هزار تومانی باقی ماند و نوسان کمی داشت. قیمت سکه نیز امروز افت کرد. در این میان بورس کمی رشد کرد. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در ۵ آذر ماه ۱۴۰۲ می‌اندازیم.

دلار در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومانی

دلار امروز صبح کار خود را از ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز کرد اما در نهایت به ۵۰۲۰۰ تومان رسید. این قیمت در مقایسه با ابتدای صبح ۳۰۰ تومان پایین‌تر است.

افت سکه در کانال ۲۸ میلیون تومانی

سکه بورسی نیز امروز با افت روبرو بود و ۰.۲۹ درصد پایین رفت. به این ترتیب، بهای سکه رفاه امروز به حدود ۲۸ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت سکه در بازار ۲۸ میلیون و ۸۶۴ هزار تومان است. به این ترتیب، قیمت سکه بورسی کمی بالاتر از قیمت سکه در بازار است. خریداران حقیقی امروز معادل ۴۳۶ قطعه تمام سکه رفاه خریدند.

 تدوام صعود بازار سهام در ۵ آذر ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام ۴۴۵۹ واحد افزایش یافت و به دو میلیون و ۲۴ هزار واحد رسید. از سوی دیگر، شاخص هم وزن نیز ۲۹۲۱ واحد بالا رفت. به این ترتیب، شاخص هم وزن امروز به ۷۰۸ هزار و ۶۳۰ واحد رسید. در واقع، شاخص هم وزن امروز ۰.۴۱ درصد افزایش پیدا کرد و شاخص کل نیز ۰.۲۲ درصد رشد کرد. این موضوع نشان می‌دهد که امروز شرکت‌های کوچک‌تر بورسی به طور کلی عملکردی بهتر از شرکت‌های بزرگ بورسی داشتند.

در نهایت این که بازار امروز شاهد خروج پول ۶۴.۳ میلیارد تومانی از سهام و حق تقدم بود. به علاوه، ۵۹.۹ میلیارد تومان وارد صندوق‌های سهامی شد.

ارزش معاملات هم چندان بالا نبود و حدود ۵.۲ هزار میلیارد تومان شد. در نهایت این که صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط امروز ۵ آذر ۱۴۰۲ شاهد ورود پول ۲ میلیارد تومانی بودند.

//