مقاصد اصلی مهاجرت در جهان

مقاصد اصلی مهاجرت در جهان کدام کشورها هستند؟

مهاجرت دائم به کشورهای OECD در سال 2022 با 6.1 میلیون نفر به بالاترین حد خود رسیده است.

مهاجرت دائم به کشورهای OECD در سال 2022 با 6.1 میلیون نفر به بالاترین حد خود رسیده است.

بر اساس چشم انداز مهاجرت بین المللی 2023 که به تازگی منتشر شده است، مهاجرت دائم به کشورهای OECD در سال 2022 با 6.1 میلیون نفر به بالاترین حد خود رسیده است.

بسیاری از کشورهای توسعه یافته که بخشی از این گروه هستند بالاترین تعداد مهاجران دائمی را از زمان آغاز ثبت داده ها در حدود 15 تا 25 سال پیش پذیرفته اند، از جمله کانادا، فرانسه، هلند و بریتانیا.

تعداد دانشجویان بین‌المللی و پناهجویان نیز در سال 2022 به بالاترین حد خود رسید که این مورد به دلیل افزایش شدید درخواست در ایالات متحده بود.

مقاصد اصلی مهاجرت در جهان

این گزارش نتیجه‌گیری می‌کند که جهان با سطوح بی‌سابقه آوارگی به دلیل درگیری مواجه است، در حالی که بسیاری از کشورها به طور همزمان به دنبال پر کردن کمبود نیروی کار از طریق مهاجران ماهر هستند.

مهاجرت دائم بیشتر در میان افرادی بود که از طریق پیوندهای خانوادگی واجد شرایط بودند و این افراد 40 درصد از کل مهاجران جدید در سراسر OECD در سال گذشته را شامل می شدند.

در ایالات متحده، این رقم حتی بالاتر از 69 درصد در سال 2022 بود، در حالی که در سراسر اتحادیه اروپا، 26.4 درصد از مهاجران دائمی جدید از طریق پیوندهای خانوادگی وارد شدند، در حالی که 37.5 درصد از منطقه حرکت آزاد اتحادیه اروپا استفاده کردند.

در برخی از کشورها در سراسر آمریکای شمالی و اروپا، تعداد مهاجران دائم در سال های گذشته بیشتر از سال 2022 بوده است. برای آلمان، سال مورد بحث سال 2016 است، زمانی که این کشور بیش از 1 میلیون مهاجر جدید – حدود 40 درصد به دلایل بشردوستانه – را به دلیل جنگ داخلی سوریه پذیرفت.

ایالات متحده از زمان ثبت آمار مهاجرت شاهد ارقام مهاجرت باثبات تری بوده است. اسپانیا و ایتالیا پس از یک اوج اولیه ورود به مدیترانه و کشورهای اروپایی، بالاترین آمار ثبت شده مهاجرت دائمی خود را در سال 2007 مشاهده کردند.

استرالیا، جمهوری چک، ژاپن و کره جنوبی از جمله کشورهایی هستند که مهاجرت دائم خود را بسیار پایین‌تر از سطح قبل از همه‌گیری نگه داشته‌اند، کشورهایی که دولت‌هایشان نسبت به مهاجرت منتقد بوده یا حداقل بسیار محتاط بوده‌اند.

همچنین مهاجرت دائم در نروژ و سوئد اندکی کمتر از سطح سال 2019 باقی مانده است.

منبع: OECD

//