اتحاد برای نوآوری خودرو اعلام کرده پیشنهاد سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها برای صرفهجویی در مصرف سوخت شرکتی «از حداکثر امکانسنجی شرکتهای خودروساز فراتر رفته است». یک مقام مسوول این گروه افزود: این جریمهها در سالهای ۲۰۲۷ تا ۲۰۳۲، از هر دو کامیون سبک و از هر سه خودروی سواری یک دستگاه را شامل میشود. در سند جداگانهای که رویترز مشاهده کرده است، گفته میشود دیترویت تری (جنرال موتورز، فورد موتور و استلانتیس) احتمالا در آن بازه زمانی حدود ۱۰میلیارد دلار جریمه مواجه شوند.
در سرتاسر جهان، مقاومتهایی در برابر تلاش برای کاهش آلایندههای وسایل نقلیه و تغییر به سمت وسایل نقلیه الکتریکی وجود دارد که میتوان هزینه بالای این تغییرات را علت اصلی آن برشمرد. نمایندگان اتحادیه اروپا روز دوشنبه گذشته موافقت کردند که پیشنهاد خود درباره آلایندگی خودروهای جدید را تعدیل کنند. یکی از سخنگویان NHTSA، سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا، نیز اعلام کرده که برآورد ذکرشده توسط خودروسازان با پیشبینیها و تعهدات قانونی این آژانس سازگار است. این سخنگو همچنین خاطرنشان کرد خودروسازان برای تولید وسایل نقلیه از جریمههای حاصل از این طرح معاف هستند.
ارسال پاسخ