خلاصه بازارها در هفتم آبان 1402

بازارها امروز هفتم آبان ماه بازدهی متفاوتی را تجربه کردند. دلار در بازار آزاد افت کرد و به کانال 51 هزار تومانی رسید. قیمت سکه نیز امروز کاهش یافت. در این میان بورس شاهد رشد بود. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در هفتم آبان ماه ۱۴۰۲ می‌اندازیم.

نگاهی به بازار دلار در هفتم آبان ۱۴۰۲

دلار امروز صبح کار خود را از 52 هزار تومان آغاز کرد ولی نزولی بود و در حال حاضر به 51 هزار و 380  تومان رسیده است. علت این افت قیمت را تا حدودی می‌توان احتمال کاهش تنش‌ها در خاورمیانه دانست.

کوتاه از بازار سکه هفتم آبان ۱۴۰۲

سکه بورسی امروز با افت روبرو شد و 2.66 درصد کاهش قیمت داشت. به این ترتیب، بهای سکه رفاه امروز به 29 میلیون و 496 هزار تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت سکه در بازار 29 میلیون و 393 هزار تومان است. به این ترتیب قیمت سکه بورسی بالاتر از قیمت سکه در بازار است. خریداران حقیقی امروز معادل 1149 قطعه تمام سکه رفاه خریدند.

کوتاه از بازار سهام هفتم آبان ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام 10093 واحد افزایش یافت و به یک میلیون و 961 هزار واحد رسید. از سوی دیگر، شاخص هم وزن نیز 5832 واحد بالا رفت. به این ترتیب شاخص هم وزن امروز به 659 هزار و 4 واحد رسید. در واقع، شاخص هم وزن امروز 0.89 درصد افزایش یافت و شاخص کل نیز 0.52درصد بالا رفت. این موضوع نشان می‌دهد که امروز شرکت‌های کوچک‌تر بورسی به طور کلی از شرکت‌های بزرگ بورسی عملکرد بهتری داشتند.
در نهایت این که بازار امروز شاهد خروج پول 259.2 میلیارد تومانی از سهام و حق تقدم بود. اما 1.9 میلیارد تومان نیز به صندوق‌های سهامی وارد شد.
ارزش معاملات هم چندان بالا نبود و حدود 5.7 هزار میلیارد تومان شد. در نهایت این که صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط امروز هفتم آبان ۱۴۰۲ شاهد ورود پول 223.2 میلیارد تومانی بودند.

//