خلاصه بازارها در هشتم آبان 1402

بازارها امروز هشتم آبان ماه بازدهی متفاوتی را پشت سر گذاشتند. دلار در بازار آزاد در کانال 51 هزار تومانی تثبیت شد. قیمت سکه نیز امروز با افت روبرو شد. در این میان بورس نیز شاهد صعود بود. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در هشتم آبان ماه ۱۴۰۲ می‌اندازیم.

نگاهی به بازار دلار در هشتم آبان ۱۴۰۲

دلار امروز صبح کار خود را در کانال 51 هزار تومان آغاز کرد و نوسان چندانی نداشت. در حال حاضر دلار 51300 تومان معامله می‌شود که از قیمت اول صبح کمی بالاتر است. یکی از عوامل مهم و اثرگذار بر افت دلار در روزهای اخیر، افت انتظارات نسبت به تنش‌های اخیر بوده است. با این حال، احتمال بیشتر شدن تنش هنوز منتفی نیست.

کوتاه از بازار سکه هشتم آبان ۱۴۰۲

سکه بورسی امروز با افت روبرو بود و ۰.69 درصد افت کرد. به این ترتیب، بهای سکه رفاه امروز به 29 میلیون و 293 هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت سکه در بازار 29 میلیون و 151 هزار تومان است. به این ترتیب قیمت سکه بورسی بالاتر از قیمت سکه در بازار است. خریداران حقیقی امروز معادل 1019 قطعه تمام سکه رفاه خریدند.

کوتاه از بازار سهام هشتم آبان ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام 20103 واحد افزایش یافت و به یک میلیون و 981 هزار واحد رسید. از سوی دیگر، شاخص هم وزن نیز 11090 واحد بالا رفت. به این ترتیب، شاخص هم وزن امروز به 670 هزار و 94 واحد رسید. در واقع، شاخص هم وزن امروز ۱.68 درصد افزایش پیدا کرد و شاخص کل نیز ۱.۰2 درصد رشد کرد. این موضوع نشان می‌دهد که امروز شرکت‌های کوچک‌تر بورسی به طور کلی از شرکت‌های بزرگ بورسی عملکرد بهتری داشتند.

در نهایت این که بازار امروز شاهد ورود پول 87 میلیارد تومانی به سهام و حق تقدم بود. به علاوه، 5.6 میلیارد تومان نیز به صندوق‌های سهامی وارد شد.

ارزش معاملات هم چندان بالا نبود و حدود 5.9 هزار میلیارد تومان شد. در نهایت این که صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط امروز هشتم آبان ۱۴۰۲ شاهد خروج پول 18 میلیارد تومانی بودند.

//