خلاصه بازارها در دوم آبان 1402

بازارها امروز دوم آبان ماه نوسان متفاوتی داشتند. دلار در بازار آزاد در کانال 50 هزار تومانی بالا و پایین رفت. قیمت سکه نیز امروز تقریبا ثابت ماند. در این میان بورس نیز شاهد افت بود. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در دوم آبان ماه ۱۴۰۲ می‌اندازیم.

نگاهی به بازار دلار در دوم آبان ۱۴۰۲

دلار امروز صبح کار خود را در کانال ۵۰ هزار تومان آغاز کرد و تا نزدیکی سقف این کانال هم بالا رفت. در حال حاضر دلار با کمی افت به 50 هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است که از قیمت اول صبح کمی بالاتر است.

کوتاه از بازار سکه دوم آبان ۱۴۰۲

سکه بورسی امروز تقریبا ثابت ماند و تنها ۰.۰۴ درصد افت کرد. به این ترتیب، بهای سکه رفاه امروز به 29 میلیون و ۱۴ هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت سکه در بازار 28 میلیون و 800 هزار تومان است. به این ترتیب قیمت سکه بورسی بالاتر از قیمت سکه در بازار است. خریداران حقیقی امروز معادل ۱۰۰۱ قطعه تمام سکه رفاه خریدند.

کوتاه از بازار سهام دوم آبان ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام ۲۱۵۵۷ واحد کاهش یافت و به مرز دو میلیون واحد رسید. از سوی دیگر، شاخص هم وزن نیز ۹۷۵۸ واحد کاهش یافت. به این ترتیب شاخص هم وزن امروز به حدود ۶۷۶ هزار و ۱۴۷ واحد رسید. در واقع، شاخص هم وزن امروز ۱.۴۲ درصد افت کرد و شاخص کل نیز ۱.۰۷ درصد پایین رفت. این موضوع نشان می‌دهد که امروز شرکت‌های کوچک‌تر بورسی به طور کلی از شرکت‌های بزرگ بورسی عملکرد نامناسب‌تری داشتند.

در نهایت این که بازار امروز شاهد خروج پول ۴۲۹.۴ میلیارد تومانی از سهام و حق تقدم بود. به علاوه، ۳۴.۶ میلیارد تومان نیز از صندوق‌های سهامی خارج شد.

ارزش معاملات هم چندان بالا نبود و ۶.۳ هزار میلیارد تومان شد. در نهایت این که صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط امروز دوم آبان ۱۴۰۲ شاهد ورود پول ۳۹۹.۸ میلیارد تومانی بودند.

//