خلاصه بازارها در سوم آبان 1402

بازارها امروز سوم آبان ماه بازدهی متفاوتی کسب کردند. دلار در بازار آزاد وارد کانال 51 هزار تومانی شد. قیمت سکه نیز امروز با افزایش همراه شد. در این میان بورس هم شاهد رشد اندکی بود. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در سوم آبان ماه ۱۴۰۲ می‌اندازیم.

نگاهی به بازار دلار در سوم آبان ۱۴۰۲

دلار امروز صبح کار خود را در کانال ۵۰ هزار تومان آغاز کرد اما در ادامه با افزایش روبرو شد و به کانال 51 هزار تومانی صعود کرد. در حال حاضر دلار به قیمت 51200 تومان معامله می‌شود.

کوتاه از بازار سکه سوم آبان ۱۴۰۲

سکه بورسی امروز با افزایش همراه شد و 0.87 درصد افزایش پیدا کرد. به این ترتیب، بهای سکه رفاه امروز به 29 میلیون و 267 هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت سکه در بازار 29 میلیون و 292 هزار تومان است. به این ترتیب قیمت سکه بورسی امروز کمتر از قیمت سکه در بازار است. خریداران حقیقی امروز معادل 914 قطعه تمام سکه رفاه خریدند.

کوتاه از بازار سهام سوم آبان ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام 1734 واحد افزایش یافت و به دو میلیون و دو هزار واحد رسید. از سوی دیگر، شاخص هم وزن نیز 580 واحد بالا رفت. به این ترتیب شاخص هم وزن امروز به حدود ۶۷۶ هزار و 725 واحد رسید. در واقع، شاخص هم وزن امروز 0.09 درصد افزایش پیدا کرد و شاخص کل نیز 0.09 درصد بالا رفت. این موضوع نشان می‌دهد که امروز شرکت‌های کوچک‌تر بورسی به طور کلی بازدهی مشابه با شرکت‌های بزرگ بورسی داشتند.
در نهایت این که بازار امروز شاهد خروج پول 271.5 میلیارد تومانی از سهام و حق تقدم بود. به علاوه، 13.8 میلیارد تومان نیز از صندوق‌های سهامی خارج شد.
ارزش معاملات هم چندان بالا نبود و 4.4 هزار میلیارد تومان شد. در نهایت این که صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط امروز سوم آبان ۱۴۰۲ شاهد ورود پول 636 میلیارد تومانی بودند.

//